روابط عمومی مجموعهای از اقدامات و کوششهای حسابشدهای است که هر سازمان برای برقراریِ ارتباطاتِ مؤثر و هدفمند با گروههایی که با آن در ارتباطند انجام میدهد
روابط عمومی مجموعهای از اقدامات و کوششهای حسابشدهای است که هر سازمان برای برقراری ارتباطات مؤثر و هدفمند با گروههایی که با آن در ارتباط هستند انجام میدهد.
تقریبا هر سازمانی که دارای تعامل با ارباب رجوع و مشتریان باشد نیازمند روابط عمومی است. بدین جهت روابط عمومی یکی از ارکان مهم پیشرفت هر ارگان و سازمان بوده و نیازمند ارتباط با مخاطبان و اطلاع رسانی فعالیتها و خدمات ارائه شده توسط سازمان مربوطه می باشد. و در این میان استفاده از امکانات و سیستم های اطلاع رسانی سریع از جمله اینترنت، وسایل ارتباط جمعی، رسانه های محلی و ... حائز اهمیت بوده و در رسیدن به اهداف سازمانی مطلوب واجب و ضروری است.
یکی از بزرگترین تفاوتهای روابط عمومی و تبلیغات در برنامهریزی است؛ بهطوریکه روابط عمومی برای بلندمدت برنامهریزی میکند اما تبلیغات، در کوتاهترین زمان ممکن به دنبال نتیجه است و البته این موضوع، ریسک کار را بالا میبرد. روابط عمومی با صبر و حوصله و اختصاص زمان تفکر بیشتر به مراجعین و مخاطبین خاص و عام خود، در جهت جلب رضایت هرچه بیشتر ارباب رجوع و ارائه خدمات بهتر، سعی در ارائه خدمات مطلوبتر و مفیدتر دارد.
ارائه چهرهٔ واقعی و شفاف سازمان به مردم از وظایف مهم روابط عمومی است و اگر این درک به وجود آید که مردم ولی نعمت های واقعی هستند و بدون وجود آنها سازمان و خدمات آن معنی نخواهد داشت، در مییابیم که باید به روابط عمومی حرفهای، به دیدهی یک بخش مهم و لازم در هر سازمانی نگریسته شود.
بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی بر فعالان عرصه روابط عمومی گرامی باد...
نظر دهید